Her finner du informasjon om løsningen, samt veiledning til hvordan du betaler
Dersom klinikken din tilbyr mobilbetaling, trenger du bare en smarttelefon og internettilgang for å gjennomføre betalingen. Du kan også bruke nettbrett eller PC. Betaling med ConvenePay krever ingen app eller nedlasting, men for at løsningen skal kunne benyttes er det imidlertid en forutsetning at du sørger for å oppgi riktig mobilnummer til klinikken, eller selv bekrefter mobilnummeret ditt på betalingsterminalen.
Tidspunktet for når du vil motta SMS med betalingsinformasjon fra ConvenePay kan variere ut fra type konsultasjon, og om du har gjort et aktivt valg for å betale med mobilen fra betalingsterminalen eller ikke:
Ønsker du å benytte nettbrett eller PC, skriver du inn lenken fra SMS-en i nettleseren, og følger de samme stegene som ved mobiltelefon.
Du står fritt til å velge den betalingsmetoden som passer deg best, og kan velge mellom Visa, MasterCard, «Betal senere» eller Vipps. Vipps er kun tilgjengelig om klinikken har aktivert Vipps som et alternativ, og velger du «Betal senere» sendes det ut en faktura fra Convene på vegne av klinikken. Når konsultasjonen er betalt tilbys du å få kvitteringen sendt på e-post.
Om du ikke rekker tidsfristen på 48 timer sender Convene ut en faktura på vegne av klinikken. I disse tilfellene legges det også til et fakturagebyr. Fakturaen sendes enten elektronisk, eller til folkeregistrert adresse.
Vi har laget en veiledning som går gjennom hele betalingsprosessen steg for steg.