I forbindelse med bytte av systemer i CrediCare har vi dessverre sendt ut en del krav til avdøde personer, hvor vi opprinnelig hadde valgt å stoppe oppfølgingen av kravet. All videre aktivitet i tilknytning til disse kravene er nå avbrutt, og dersom du har mottatt et slik krav på vegne av en avdød så kan du se bort fra dette. Vi beklager det inntrufne.
Se svar på spørsmål om betaling med CrediCare. Finner du ikke svar på det du lurer på, kontakt oss på e-post eller telefon.
Ved å logge inn i vår portal med BankID eller brukernavn og passord som står på brev du har mottatt fra oss, vil du se oversikt over dine krav. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter dersom du har spørsmål til dine krav.
Har du mottatt et brev fra oss vil betalingsinformasjonen stå i brevet. Du kan også finne denne informasjonen ved å logge inn i vår portal. Finner du ikke frem til det du leter etter, ta kontakt med vårt kundesenter.
Vi benytter mobilbetalingstjenesten ConvenePay slik at du kan betale med mobilen i stedet for kort- eller kontantbetaling hos oppdragsgiver. Har du fått en SMS fra ConvenePay kan du trygt trykke på lenken hvor du sendes videre til betalingsinstruksjonene.
Når vi mottar en overbetaling på et krav vil vi som hovedregel fortløpende tilbakeføre beløpet til kontoen du betalte fra.
Ved betaling til CrediCare fra en utenlandsk bankkonto trenger du å oppgi BIC- og IBAN-nummer. Hvilket BIC- og IBAN-nummer du skal bruke avhenger av hva slags krav du har fått.
When making a payment to CrediCare from a foreign bank account, you need to provide both a BIC and an IBAN number. Which BIC and IBAN you should use depends on the type of claim you have received.
Du kan sende oss kvittering via vårt kontaktskjema. Dersom regningen allerede er betalt, ber vi deg sende oss en kvittering hvor følgende punkter fremkommer:
I vår portal vil du se status på din sak. Der vil du kunne se om saken er avsluttet eller om det er et utestående beløp å betale. Du kan også se oppsummering av sakshistorikken på hvert krav.
Hva kravet gjelder vil du kunne se på den opprinnelige fakturaen i saken. Dersom vi i CrediCare har sendt deg denne fakturaen, vil du kunne laste ned kopi av den ved å logge inn i vår portal.
Har du mottatt brev fra namsmann betyr det at CrediCare har sendt en utleggsbegjæring i saken. CrediCare avventer dermed hva namsmannens beslutning i saken blir. Ønsker du å betale saken kan du gjøre det ved å logge inn i vår portal.
Flere behandlere og apotek har en digital spørretjeneste hvor de kan se om du har frikort, men ifølge Helsenorge er du selv ansvarlig for å vise frem frikortet ditt ved hver konsultasjon med lege/helseklinikk.
Er du uenig i grunnlaget for saken anbefaler vi at du tar kontakt med vårt kundesenter så raskt som mulig. Vi kan være behjelpelig med å innvilge utsettelse på saken dersom du trenger tid til å undersøke grunnlaget med oppdragsgiver.
Har du mottatt brev eller SMS fra oss selv om du har betalt kan dette tyde på at vi har mottatt din innbetaling etter at brevet/SMS-en er sendt til deg. Har du utført betaling i din nettbank kan du der se hvilket KID- og kontonummer du har benyttet ved betaling.
Dersom du har mottatt et krav som du mener ikke tilhører deg, ta kontakt med kundesenteret vårt slik at vi kan undersøke dette for deg.
Dersom du får purring selv om du har sagt opp ditt medlemskap på gyldig måte, er ikke din oppsigelse registrert i deres system. Ta kontakt med treningssentret slik at dette kan bli rettet opp og se hvilke vilkår som gjelder ved oppsigelse på kontrakten mellom deg og treningssenteret.
CrediCare sender ut de brevene og varslene vi i henhold til lovverket er pliktig til å sende ut. Disse kan distribueres via ulike godkjente kanaler som eFaktura, Digipost, SMS eller per brevpost.
eFaktura er en giro som sendes direkte fra oss til din nettbank dersom du allerede har akseptert «Ja takk til alle» eller «Alltid eFaktura» i nettbanken din. Mottar du en eFaktura vil eFaktura-tjenesten i banken gjerne sende deg en e-post fra varsel@efaktura.no hvor de informerer om at du har mottatt en eFaktura fra CrediCare.
Når du mottar post til din Digipost-konto sendes det et varsel til e-postadressen og /eller mobilnummeret som du har oppgitt som kontaktinformasjon til Digipost. Du kan endre kontaktinformasjon eller varslingsmetode ved å logge inn på Digipost.
Dersom du tidligere har samtykket til dette vil betalingsinformasjon for opprinnelig faktura kunne sendes per SMS til deg. Det vil stå CrediCare som avsender på meldingen. Vær oppmerksom på at enkelte har et spamfilter for innkommende SMS. Dette kan føre til at SMS fra CrediCare ikke vises i SMS-innboksen din.
Dersom CrediCare sender deg brev per post vil brevet enten sendes til din folkeregistrerte adresse eller adressen som oppdragsgiver har opplyst til oss. Ser du at vi likevel har feil eller mangelfull adresse registrert på deg, ta gjerne kontakt med vårt kundesenter slik at vi får oppdatert dette.
Om vi kan innvilge betalingsutsettelse eller ikke avhenger av hvilken oppdragsgiver kravet stammer fra eller hvor i innkrevingsprosessen kravet er. Vi anbefaler derfor at du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan se på hva vi kan hjelpe til med. Du kan også søke om betalingsutsettelse i vårt kontaktskjema.
Vi forstår at det kan være utfordrende å betale hele beløpet på én gang. Derfor ønsker vi å hjelpe deg med å finne en løsning dersom du kontakter oss. Du kan enkelt søke om en nedbetalingsplan via vårt kontaktskjema. Vær oppmerksom på at vi ikke tilbyr delbetaling på faktura- eller inkassovarselnivå.
Du kan ta kontakt på vegne av en annen person dersom du kan fremvise gyldig fullmakt. Fullmakt kan enten gis muntlig per telefon eller sendes via vårt kontaktskjema.
Om du etterspør informasjon på vegne av andre enn deg selv trenger vi en fullmakt som bekrefter at du har fått tillatelse til å innhente denne informasjonen iht. lovgivning. Dette er for å ivareta personvernet til personen/bedriften som eier saken. En fullmakt kan gis både skriftlig og muntlig.
Enten det gjelder betaling, innlogging eller noe helt annet – vi er her for å svare på spørsmålene dine og gjøre det enklere for deg.