Hvordan endrer jeg på en sak som CrediCare følger opp?
Dersom det skjer endringer knyttet til en faktura som CrediCare følger opp, er det viktig at vi får beskjed for å sikre korrekt oppfølging av saken. Dette kan enkelt gjøres via portalen.
Når du har søkt opp fakturaen eller kunden, vil du få alternativer som å registrere kreditnota, betaling mottatt, eller legge inn notat på saken.
Her er noen vanlige situasjoner som kan oppstå:
- Du ønsker å oppdatere kontaktinformasjon på betaler: Legg inn et notat. Saken blir fryst fram til en kundebehandler hos oss har oppdatert informasjonen hos oss. Dette tar vanligvis 1-2 arbeidsdager.
- Du ønsker å kreditere en sak: Ved kreditering av hele hovedstol så blir saken automatisk lukket hos oss og SMS blir sendt til kunde om kreditert sak. Ved delkreditering oppdateres saken automatisk og vi følges opp riktig beløp videre.
- Du har mottatt betaling på hele eller deler av fakturabeløpet: Når detaljene for betaling er lagt inn og bekreftet i portalen, blir saken automatisk oppdatert og korrigert i henhold til beløp og betalingsdato.