Administrative oppgaver ved helseforetak er ofte tidkrevende, og retter fokuset vekk fra helsefaglige oppgaver. Med fakturaløsningen fra CrediCare forenkles klinikkens pasientreise – noe som gjør at tid blir frigjort til det som er viktigst, behandling av pasienter.
Flere helseforetak velger i dag automatiserte løsninger – også når det kommer til innhenting av betaling for produkter og tjenester. Med CrediCare sin fakturaløsning har tannhelsetjenesten i Innlandet fylkeskommune sluppet manuell registrering og med det lagt sin tillit i digitale og automatiserte løsninger.
Med en integrasjon mellom regnskapssystemet og journalsystemet Opus Dental, så Innlandet fylkeskommune behovet for en partner innen fakturering og innkreving av tannbehandlinger. Forutsetningen for valget var at løsningen skulle snakke sammen med Opus Dental på en god måte, i tillegg til å være enkel å administrere for de ansatte. Innlandet fylkeskommune så at CrediCare dekket deres behov og at de dermed fikk en helhetlig og effektiv løsning, som ble godt mottatt av de ansatte på tannklinikkene.
Folkehelserådgiver, Hilde Søberg Andreassen, refererer til en travel hverdag med 40 klinikker og rundt 300 ansatte. At de fikk inn CrediCare som samarbeidspartner i 2021 ser hun på som et stort pluss.
Folkehelserådgiver, Hilde Søberg Andreassen, refererer til en travel hverdag med 40 klinikker og rundt 300 ansatte. At de fikk inn CrediCare som samarbeidspartner i 2021 ser hun på som et stort pluss.
– Bakgrunnen for at vi ønsket å knytte oss til en profesjonell aktør var å redusere risikoen for menneskelig feil, via en automatisering av faktureringsprosessen. Formålet var også å få bistand til distribusjon og oppfølging av ubetalte pasientkrav, forteller Hilde.
Hilde forklarer videre at de nå slipper manuelle registreringer av innbetalinger, innlesning av filer og oppgaver som å opprette fakturaer. Nå skjer alt automatisk og mer effektivt.
– Tidsbruken for fylkeskommunen er en ting, men nå får vi også redusert tiden det tar fra pasienten er på en klinikk, til de mottar betalingsinformasjonen, forteller Hilde videre.
Tannhelsetjenesten i Innlandet fylkeskommune startet sitt samarbeid med CrediCare i desember 2021. Kort tid etter fulgte en smidig installasjonsprosess hvor 5-7 klinikker ble installert månedlig frem til alle 40 klinikker var over på løsningen.
– Når dette fungerte så sømløst som det gjorde, var det ingen betenkeligheter med å ta resten av klinikkene med på løsningen, forteller Hilde videre.
– At CrediCare gjennomførte opplæring på alle våre klinikker var viktig for oss, og det var med på å bidra til en trygghet rundt de ulike endringene i rutinene for de ansatte. Opplæringen var god, og selve installasjonsprosessen gikk etter den planen som vi var blitt enig om på forhånd, forklarer Hilde.
Hilde fortsetter med å fortelle at de har utarbeidet interne oppskrifter på hva de ansatte skal gjøre i Opus Dental og CrediCare sin portal, dersom klinikkene har feilsendt faktura til en pasient.
Sammen med Tannhelsetjenesten i Innlandet fylkeskommune gjennomførte også CrediCare statusmøte, noe Hilde referer til som profesjonelt, betryggende og all informasjon som ble gitt ble gjennomført på ryddig vis. Videre forteller Hilde at hun tidlig kjente seg trygg på CrediCare som en aktør med god oversikt og kontroll på kunder og porteføljer.
– For oss har samarbeidet med CrediCare, og implementeringen av fakturaløsningen gitt våre klinikker ny kunnskap og påfyll av kompetanse. Vi har hatt statusmøter, opplæring og kursing, og blitt invitert inn til kompetansekvelder, noe vi ser på som et veldig godt tilbud, forteller Hilde.
– Nå har vi fått full oversikt over pasientsaker. Tidligere ble alle saker sendt direkte til fylkestannlegens kontor hvor vi ikke hadde mulighet til å følge opp saksgangen. Løsningen er enkel i bruk, og alle klinikker kan raskt logge inn i CrediCare sin portal, noe som også oppleves som en bedre service for våre pasienter, fortsetter folkehelserådgiveren.
Administrative oppgaver ved helseforetak er ofte tidkrevende, og retter fokuset vekk fra helsefaglige oppgaver. Med fakturaløsningen fra CrediCare forenkles klinikkens pasientreise – noe som gjør at tid blir frigjort til det som er viktigst, behandling av pasienter.
Effektiviser fakturaprosessen og få raskere betalt for tjenestene dine. Automatiserte løsninger fra CrediCare gir bedre kontroll og mindre administrasjon.
CrediCare tilbyr profesjonelle inkassotjenester for din bedrift. Vi følger opp alle ubetalte krav og slik at du kan fokusere på daglig drift, utvikling og vekst.
CrediCare tilbyr profesjonell kundeservice på vegne av din bedrift – for bedre kundeopplevelser og mindre tid brukt på betalingsoppfølging.